Máme veľa práce

04.11.2025

Systém práce

Manažment času (time management) je disciplína, ktorá zahŕňa organizovanie, plánovanie a prioritizáciu úloh s cieľom čo najefektívnejšie využiť čas. Nejde o riadenie samotného času, ale o riadenie prístupu k práci.
Efektívny manažment času pomáha zvyšovať produktivitu, znižovať stres a dosahovať stanovené ciele. Je to jedna z najdôležitejších vecí, ktoré musí zvládať dobrý manažér.
Paretov princíp, tiež známy ako 80/20, je pravidlo, ktoré hovorí, že 80% výsledkov pochádza z 20% úsilia. Čiže veci sa dajú robiť veľmi efektívne s vynaložením veľmi malého úsilia. 

 

Na našom obecnom úrade majú takú obľúbenú pesničku - nestíhame, máme toho strašne veľa, musíme upratovať bordel, čo tu zostal po Šimkovičovi. Tááákuto veľkú kopu má toho na stole nová právnička. 

Je to podivné, lebo bývalý starosta sa roky sťažoval, že to len neprajníci a nímandi zavádzajú, klamú, útočia, zneucťujú a hanobia prácu aj starostu, aj pracovníčok OcÚ. Obec pritom napreduje, všetko je v najlepšom poriadku, žiadne nedostatky neexistujú.  A on len čestne, poctivo a spravodlivo a bla-bla-bla. 

Teraz zase počúvame, že máme byť zase len ticho a hlavne byť trpezliví, lebo nedá sa všetko naraz - a okrem toho, ten bordel, ktorý tu vraj za bývalého starostu vôbec nebol, musíme teraz upratovať.
Mne teda nejde do hlavy, ako je možné, že tie isté panie, ktoré na obecnom úrade sedia dlhé roky, sa teraz tvária, ako keby im celý ten čas Šimkovič po nociach potajomky niečo strkal do šuflíkov a do šanónov. Keď teda až teraz vidia všetok ten bordel.
Ťažko povedať, čo a ako upratali. Ale to, čo je vidieť, je stále jeden obrovský... bordel. 



Odborníci na management hovoria, že ak nejaká (akákoľvek) organizácia dlhodobo neplní svoje úlohy, najčastejšie príčiny sú zlé vedenie a/alebo zlá pracovná disciplína. 

Ak úloha, ktorej splnenie by zabralo (berúc do úvahy pracovné tempo nášho úradu) povedzme hodinu pracovného času, nemá jej vykonanie trvať  štrnásť mesiacov. Vlastne nevykonanie. 

Obzvlášť, ak má vedúci pracovník k dispozícii päť zamestnankýň, ktoré z našich spoločných peňazí dostanú za ten čas plat za približne desaťtisíc hodín. (Jedna zamestnankyňa x 7,5 hodiny denne x 20 pracovných dní do mesiaca x 14 mesiacov = 2 100 hodín a to všetko x 5 = 10 500.) 

Prečo píšem práve o štrnástich mesiacoch? Lebo mám jeden veľmi názorný príklad. (Teda tých príkladov je veľa, ale tento jeden mám ukážkovo zdokumentovaný. Zopár ostatných na konci článku  aspoň fotograficky.)

*****

26.8.2024, teda pred tými štrnástimi mesiacmi, som poslala (vtedy) zastupujúcemu starostovi mail s názvom Malé zmeny s veľkým významom. Bol to záznam z nášho osobného rozhovoru, ktorý som si riadne na OcÚ dopredu dohodla (celý mail je zverejnený v článku Vandalizmus). Vyberám z neho jeden mini odstavec. 

Smetné koše
(...) Tiež v nich chýbajú kovové vložky - dokúpiť nové by stálo necelých 250 €. Za v podstate rovnakú sumu sa dá kúpiť externý kôš na separovaný odpad, ktorý by sa mohol dať na detské ihrisko Slniečko, miesto kontajnera na domový odpad, ktorý je tam umiestnený teraz. Myslím si, že keď už máme päť druhov smetných košov, môžeme mať aj šiesty a tento by okrem estetickej funkcie plnil aj funkciu výchovnú.

*****

Na zasadnutí OZ, ktoré sa konalo 28.1.2025, (ešte stále) zastupujúci starosta informoval, že bola podaná žiadosť o dotáciu na rekonštrukciu detského ihriska Slniečko. Do rozpočtu projektu bol zahrnutý aj nový smetný kôš. V rozpočte obce na rok 2025 síce bolo na údržbu detského ihriska učených 2 000 €, ale predsa nebudeme míňať  na také prkotiny - a ešte k tomu pre občanov.   

*****

Projekt však nebol úspešný, zrejme preto, že bol naozaj sfušovaný. (Oficiálne sme vraj dotáciu nedostali pre vyčerpanie prostriedkov v dotačnej schéme, ale o tom inokedy.)
Za vypracovanie projektu a jeho podanie sme zaplatili firme INSUCCOR s.r.o., na tom sa zrejme šetriť nemusí (ale o tom tiež inokedy). 

*****

Na zasadnutí OZ, ktoré sa konalo 10.6.2025, som sa informovala, čo teda bude s tým košom. 

https://www.zahorskaves.sk/data/news_files/zahorskaves.sk/113819/zapisnica-oz_10-6-2025.pdf

*****

Každý piatkový večer chodím do knižnice, tak sa vždy pozriem, čo je nové na detskom ihrisku, ktoré je hneď oproti. Keď kontajner na domový odpad nebol vymenený ani po ďalších troch mesiacoch, poslala som 22.9.2025 na obecný úrad žiadosť o poskytnutie informácií podľa zákona č. 211/2000 (Infozákon). Obecnému úradu som v žiadosti položila tri otázky: 

1. V rozpočte obce na rok 2025 je položka vo výške 2 000 € na údržbu detských ihrísk. Aká suma bola zatiaľ z tejto položky vyčerpaná? Prosím poslať kópie faktúr.

2. Na zasadnutí obecného zastupiteľstva, ktoré sa konalo 10.6.2025, starosta obce uviedol, že na detské ihrisko Slniečko miesto kontajnera na komunálny odpad, ktorý je tam teraz, bude zakúpený externý smetný kôš na separovaný odpad. Odvtedy uplynuli viac ako tri mesiace, bol už tento externý smetný kôš objednaný?

3. Ak doteraz nebol objednaný externý smetný kôš na detské ihrisko Slniečko, aký je dôvod jeho neobjednania? 

*****

Na žiadosť podľa Infozákona musí úrad odpovedať do dvanástich pracovných dní a túto lehotu prakticky vždy aj využije. Tentoraz prišla odpoveď (na pomery nášho OcÚ) vlastne obratom. 

24.9.2025

Dobrý deň, na základe Vašej podanej žiadosti doručenej dňa 22.09.2025 Vám zasielame odpovede:

  1. V rozpočte obce na rok 2025 je položka vo výške 2000,00 € na údržbu detských ihrísk. Aká suma bola zatiaľ z tejto položky vyčerpaná? – z položky údržba detských ihrísk nebola zatiaľ vyčerpaná žiadna suma.
  2. Smetný kôš na ihrisko Slniečko objednaný zatiaľ nebol.
  3. Ak doteraz nebol objednaný externý smetný kôš na detské ihrisko Slniečko, aký je dôvod jeho neobjednania? – smetný kôš nebol zakúpený z dôvodu pracovnej vyťaženosti. V priebehu októbra sa plánuje smetný kôš zakúpiť aj osadiť na ihrisko.

S pozdravom
Pavol Danihel
starosta obce


******

Fotené dnes, 4.11.2025 


*****

Skúsila som cvične jeden externý smetný kôš objednať. Aj s výberom v niekoľkých firmách a aj s vyplnením objednávkového formulára mi to trvalo šesť minút. 

Ešte raz - trvalo mi to ŠESŤ MINÚT. 
Na obecnom úrade na to mali viac ako DESAŤ TISÍC HODÍN. 


Vlastne mi napadlo ešte jedno vysvetlenie. 
A síce, že ten kôš na Slniečku (a x iných vecí) nie je natruc. A JUST nie a nie!

Ale to by znamenalo, že na obecnom úrade sú emocionálne na úrovni detí v materskej škole - a to hádam nie. 
Však nie? 

Však? 



od marca 2024  - autobusová zastávka Kultúrny dom 

*****

od júla 2024 - Povodňové námestie

*****

od februára 2025 - pred budovou obecného úradu

*****

(asi) od júla 2025 - preliezačka na Slniečku

*****

4.8.2025 - Povodňové námestie

*

13.8.2025

*

1.10.2025

*

18.10.2025