211 - pracovné úväzky

17.12.2025

Desať minút

Pokračujem v seriáli o mojich infožiadostiach. Túto som na obecný úrad poslala 10.11., odpoveď mala prísť do 26.11. Vypracovanie odpovede odhadujem na desať minút. Prišla na dvanásty pracovný deň. 
Položila som potom mailom ešte dve doplňujúce otázky, na ktoré mi pracovníčka obecného úradu odpovedala obratom.  Ešte raz ďakujem. 
Takže v článku je moja žiadosť o poskytnutie informácií, odpoveď z OcÚ, doplňujúce otázky a potom ešte zopár údajov z webovej stránky našej obce a zo stránok susedných obcí. Len tak pre porovnanie. 



(26.11. bola streda, vtedy má obecný úrad úradné hodiny do 17,00 hod.)

26. 11. 2025   15:47

Dobrý deň, pani Orgoňová,

v tých 30 zamestnancoch na plný pracovný úväzok sú zahrnutí aj zamestnanci MŠ? Ak áno, to je koľko zamestnancov? Ďakujem.

S pozdravom
Miškerníková 

***

26. 11. 2025 15:48

Dobrý deň, áno, v materskej škole je 9 pedagógov, 2 upratovačky a 3 zamestnankyne sú v jedálni.
S pozdravom Orgoňová


***

26. 11. 2025 15:54

Ďakujem. A tých zostávajúcich 16 z 30 to je počet vrátane zamestnancov kompy? Rozumiem tomu dobre, že ide o 5 zamestnankýň priamo na obecnom úrade, 7 kompárov, 2 pracovníci na vývoz fekálií a ešte kto?

***

26. 11. 2025 16:03

Na obecnom úrade nás 5 zamestnankýň, potom 2 zamestnanci na vývoz fekálií, 1 zamestnanec čo je stále na obci (robotník) 1 upratovačka.

Kompa 7 zamestnancov a MŠ 14 zamestnancov.

***

26. 11. 2025 16:20

Ďakujem veľmi pekne :-)

***

26. 11. 2025 16:29

Nie je za čo.


No dobre, teraz ako to vyzerá na webovej stránke našej obce - členenie obecného úradu. Printscreen som robila dnes. Do údajov stále nie je zahrnutá obecná právnička. Ani po takmer deviatich mesiacoch od jej nástupu do zamestnania (síce na polovičný úväzok, ale zamestnankyňa je).

https://www.zahorskaves.sk/25800/obecny-urad

Organizačná štruktúra obecného úradu, ktorú si tiež môžete pozrieť na obecnej webovej stránke, je z augusta 2014. Je to naozaj zaujímavý dokument, obzvlášť, ak ho použijeme na porovnanie so súčasným stavom. 



A pretože keď dvaja robia to isté, nie je to to isté, poďme sa pozrieť na niektoré okolité obce, ktoré majú podobný počet  obyvateľov ako má Záhorská Ves. 

Najprv organizačná štruktúra obecného úradu vo Vysokej pri Morave (2 220 obyvateľov).

https://www.vysokaprimorave.sk/images/2025/organizacna-struktura-obce-vysoka-pri-morave.pdf

Ktorý pracovník je za čo zodpovedný + kontakty si môžete pozrieť  tu:  https://www.vysokaprimorave.sk/obecny-urad

Páči sa mi referát územného rozvoja a investícií, referát územného plánovania a architektúry. Ďalej majú referát bytový a sociálnych služieb, referát verejného poriadku a referát dopravy a komunikácií. 


Ako sú na tom v Jakubove (1 800 obyvateľov), si môžete pozrieť tu: https://www.jakubov.sk/1229/kontakt

Na úrade sú štyri pracovníčky. Pracovnú náplň majú rozdelenú takto: 
1. pracovníčka: účtovníctvo, matrika, evidencia obyvateľov, určovanie súpisných a orientačných čísel
2. pracovníčka: podateľňa, pokladňa, osvedčovanie podpisov a listín, hlásenie v miestnom rozhlase, daň z nehnuteľnosti, daň za psa, opatrovateľská služba, hrobové miesta, strava dôchodcov, prevádzky v obci
3. pracovníčka: podateľňa, pokladňa, osvedčovanie podpisov a listín, hlásenie v miestnom rozhlase, poplatok za odpady, voda, kanalizácia, stanoviská k pripojeniu na obecný vodovod a kanalizáciu, rybárske lístky, výrub drevín, civilná ochrana
4. pracovníčka: malý zdroj znečisťovania ovzdušia, vypracovanie územno-plánovacích informácií, povoľovanie podkopávky/rozkopávky

Za zmienku tiež stojí, že v Jakubove sú stránkové hodiny každý pracovný deň v týždni. 


V Kostolišti (2 300 obyvateľov) sú na webovej stránke o zamestnancoch na OcÚ len strohé informácie.
Majú tam uvedené, že na úrade pracujú štyri pracovníčky. Jedna je ekonómka, druhá má na starosti evidenciu obyvateľstva a matriku. Tretia pracovníčka je na referáte daní a poplatkov za TKO (triedený komunálny odpad). Štvrtá pracovníčka rieši sociálnu a opatrovateľskú službu. 


V Plaveckom Štvrtku (2 600 obyvateľov) je na obecnom úrade päť pracovníčok, dvaja pracovníci sú na stavebnom úrade + jeden pracovník na správu budov. A majú obecnú políciu. 
(Hlavného kontrolóra máme aj my, len má na našej obecnej webke svoju vlastnú kolónku.)


V Lábe (2 200 obyvateľov) majú na webovej stránke k jednotlivým pracoviskám samostatné kolónky. V každej sú rozpísané informácie, ktoré občania potrebujú na vybavenie svojich záležitostí. Našla som kontakt len na jednu pracovníčku obecného úradu, ktorá je zjavne veľmi všestranná. Počet jedna zrejme nie je konečné číslo, ale kontakt na iného pracovníka OcÚ som nenašla. Predpokladám, že preto sú na lábskom obecnom úrade stránkové dni len tri dni v týždni. 



(PS: Jeden "cezpoľný"  čitateľ ma poprosil, či by som mohla pridávať popisky k náhľadovým fotkám k článku. Samozrejme, mohla - a týmto článkom s tým začínam. 
Na dnešnej náhľadovej fotke je časť polorozpadnutého dreveného podhľadu na obecnej budove KWS, na ktorej sa takto pred rokom robila rekonštrukcia strechy. Napriek viacerým poslaneckým pripomienkam sa výmena podhľadov obecnému úradu doteraz akosi nepodarila doriešiť.)