211 - odpadové vody

26.11.2025

Ďalšie problémy?

Žiadosť o informácie, ktorú som na náš obecný úrad poslala v pondelok 13.10., sa od tých ostatných odlišuje vo viacerých bodoch. Odpovede mi prišli na dvakrát a po zrelej úvahe tu nezverejňujem ani sprievodné texty, ani všetky dokumenty, ktoré mi z úradu zaslali. Ak bude mať niekto záujem o plné znenie, pošlem mu všetko mailom. Dôvody, pre ktoré som sa tak rozhodla, sú v článku.  

Najprv samotná žiadosť. 


Odpovede mali prísť do 29.10, to bola streda. V pondelok 27.10. mi pani Danihelová poslala mail spolu s desiatimi faktúrami Združenia za tento rok (odpoveď na otázku č. 3) (plus dve faktúry z obce Vysoká pri Morave, kde sme navážali fekálie počas rekonštrukcie ČOV).
Zároveň ma informovala, že ostatné podklady mi pošle do 10.11.2025. Predĺžila si tak lehotu o osem pracovných dní (ak to rátam od pôvodného termínu), čo síce zákon č. 211/2000 Z.z. umožňuje, ale zároveň taxatívne vymenúva dôvody na takéto predĺženie lehoty. Z nich nebol uvedený ani jeden. 
No ale dobre, však ja počkám. 


V pondelok 7.11. mi prišli podklady (štrnásť skenov), na základe ktorých boli v roku 2023 realizované platby vo výške 52 647,48 € a podklady (sedemnásť skenov), na základe ktorých boli v roku 2024 realizované platby vo výške 71 850,12 €.  

Dokopy mi tak k tejto žiadosti z obecného úradu poslali štyridsať tri skenov, čo mohlo zabrať povedzme hodinu, plus dajme tomu hodinu na ich vyhľadanie. Účtovné doklady z roku 2023 sú už zrejme v archíve v budove obecného úradu. Takže plus pol hodina na cestu tam a späť. Spolu dve a pol hodiny. 

No, skutočne veľmi stručne - tie podklady z roku 2023 a 2024 nie sú v poriadku. Zrejme preto nie sú ani na webe obce a preto ich nezverejňujem ani tu. Mohlo by to totiž poškodiť obec, čo ja nemám v úmysle. Mojím cieľom je transparentnosť, dostupnosť informácií a riadne fungovanie verejnej správy. (Aj keď na našom úrade si zjavne myslia niečo iné.) 

Nedostatkov v účtovníctve je viac, preto som dnes na obecný úrad poslala žiadosť o vykonanie mimoriadnej kontroly. Obec totiž zo zákona musí zabezpečiť, aby účtovníctvo bolo úplné, preukázateľné, správne a pravdivé. 
Na vybavenie má obecný úrad šesťdesiat pracovných dní, takže niekedy na konci februára 2026 sa k tejto téme vrátim. 

Takže zatiaľ len toľko.