211 - firma INSUCCOR s.r.o.

Ďalší pondelok
V pondelok 6.10.2025 som poslala na náš obecný úrad žiadosť o poskytnutie informácií ohľadom faktúr od firmy INSUCCOR s.r.o. To je firma, ktorá pre obec spracúva a podáva projekty a žiadosti o poskytnutie dotácií. Inde na takúto prácu majú projektového manažéra, my si na to platíme firmu. Iste, nájsť zamestnanca, ktorý by túto prácu zvládal, nie je práve jednoduché. Ale my sme sa o to ani nepokúsili. Doteraz sme firme zaplatili 24 692,40 €. Máme za to dve neschválené žiadosti o dotácie na multifunkčné ihrisko a na Slniečko, sľúbené peniaze na rekonštrukciu ZŠ a nezačatý projekt OcÚ.
Odpoveď na túto infožiadosť mala prísť najneskoršie 22.10., pani Danihelová ju poslala o deň skôr. Vypracovanie odpovede spolu so skenovaním trinástich dokladov odhadujem na hodinu.
Do archívu kvôli tomu nebolo treba ísť.


faktúry 2024
faktúry 2025
cenová ponuka a poverenie na vykonanie verejného obstarávania


Medzitým sme zaplatili firme INSUCCOR s.r.o. ďalšiu faktúru vo výške 984,00 €. Ak vás zaujalo, že za implementáciu projektu to je už štvrtá faktúra, tak vedzte, že to sú faktúry k zmluve s evidenčným číslom 44/2025.

Zmluva s evidenčným číslom 44/2025 je na webstránke obce zverejnená so sumou 49,20 €, čo je však hodinová sadzba za poskytovanie služieb.
Doteraz si firma vyfakturovala 97 hodín práce za celkovo 4 772,40 €.
A kým bude rekonštrukcia budovy obecného úradu ukončená, zaplatíme ešte veľa krát.
To keby ste sa čudovali, prečo nám zase v rozpočte nezostali peniaze na nové chodníky, alebo iné zbytočnosti.

A čo to vlastne tá implementácia projektu je? Podľa zmluvy toto:
.................................
Predmetom
zmluvy je poskytnutie služieb externého manažmentu spojených s implementáciou
projektu s názvom "Obecný úrad, obnovenie historickej budovy a zlepšenie
energetickej hospodárnosti". Medzi tieto služby patrí:
a) Odborná pomoc, poradenské a konzultačné služby súvisiace so spracovaním podkladov
a dokumentov potrebných pre administráciu projektu podľa požiadaviek
Sprostredkovateľského orgánu, resp. podľa požiadaviek inštitúcií dotknutých implementáciou projektu a podľa
požiadaviek objednávateľa, v zmysle platnej legislatívy, platných metodických
príručiek a zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (ďalej len
"Zmluvy o NFP")
b) komunikácia s Sprostredkovateľským orgánom, resp. s inštitúciami dotknutými implementáciou
projektu, vrátane dodávateľov tovarov, služieb a stavebných prác k projektu
c) Sledovanie dodržiavania termínov a podmienok v zmysle Zmluvy o NFP a
príslušných príručiek, uznesení a kontrolných zistení,
d) Sledovanie dodržiavania termínov a podmienok v zmysle ŽoNFP,
e) Sledovanie dodržiavania termínov a podmienok v zmysle Zmluvy o dielo na stavebné
práce,
f) Monitorovanie priebehu realizácie aktivít projektu
g) Vypracovanie a predloženie Žiadosti o platbu a činnosti súvisiace s touto
službou
h) Vypracovanie a predloženie Monitorovacej správy projektu a činnosti
súvisiace s touto službou
i) Zabezpečenie monitoringu počas trvania projektu;
j) Monitorovanie napĺňania merateľných ukazovateľov a výstupov projektu;
k) Predkladanie monitorovacích správ počas implementácie projektu;
l) Vypracovanie a predloženie Zmeny projektu a činnosti súvisiace s touto
službou
m) Poskytnutie potrebnej súčinnosti Sprostredkovateľskému orgánu počas realizácie
aktivít projektu;
n) Koordinácia, komunikácia a spolupráca s projektovým manažérom na Sprostredkovateľskom
orgáne,
o) Spolupráca s verejným obstarávateľom pri spracovaní doplnenia, resp. vysvetlenia
kontroly verejných obstarávaní
p) Koordinácia, komunikácia a spolupráca s dodávateľom stavebných prác pri realizácii
stavebných prác a pri prípadných zmenách na projekte
q) Koordinácia, komunikácia a spolupráca so stavebným dozorom pri realizácii stavebných
prác a pri prípadných zmenách na projekte
r) Zúčastňovanie sa na kontrolách na mieste vykonávaných Sprostredkovateľským orgánom
alebo iným oprávneným orgánom;
s) Účasť na pracovných stretnutiach, kontrolných dňoch a pod., podľa požiadavky
objednávateľa
t) Spolupracovať s vedením, pracovníkmi objednávateľa a dodávateľmi, ktorí sa
zúčastňujú na realizácii projektu uvedeného v Čl. I ods. 1 tejto zmluvy.
.................................
Zrejme naivne si myslím, že aspoň niečo z toho by mal riešiť starosta, alebo niektorá z pracovníčok obecného úradu.
Tak asi nie.
Zmluva Evč. 44/2025
Mimochodom, zhruba v rovnakom čase, ako sa u nás dohadovala prvá zmluva s firmou INSUCCOR s.r.o., hľadali v Lozorne projektového manažéra.
Ak ho našli, za rok odpracoval cca 1 800 pracovných hodín (20 pracovných dní do mesiaca x 7,5 hodiny x 12 mesiacov) a zaplatili mu za to v superhrubej mzde v podstate rovnaké peniaze ako my firme.


